* Sertifika programlarımız istihdam destekli olup kayıt olarak eğitim içeriklerine ücretsiz erişebilirsiniz.
Ev Sahibi
Stratejik Partnerler
Prestij Sponsorları
Hedef Ortağı
Destek Ortağı
E-ihracat Akademisi
Türkiye; gençler ve kobilerle
dünya pazarlarını fethediyor !
E-İhracat; dijital pazarlama, lojistik, finans, hukuk ve teknoloji gibi birçok disiplini bir araya getiren
karmaşık bir yapıdır.
Bu nedenle, alanında yetkin profesyoneller olmadan başarılı bir e-ihracat
süreci yürütmek mümkün değildir.
E-ihracat Operatörlüğü
E-ihracat operatörlüğü, online satış süreçlerinin yönetimi, sipariş takibi, stok kontrolü ve dijital mağaza operasyonları gibi uzmanlık alanlarını kapsar.
E-ticaretin temel kavramları, iş modelleri ve e-ticaret ile e-ihracat arasındaki farklar.
E - ihracatın temel kavramları, avantajları, süreçleri ve kullanılan iş modelleri.
Başlıca global pazaryeri platformları, işleyiş prensipleri ve avantajları.
Ürün ve pazar analiz teknikleri, dijital araçların kullanımı ve stratejik karar alma süreçleri.
Lojisik, gümrük, belgelendirme gibi e-ticaret ve ihracat operasyonlarının temel süreçleri, verimli ve hatasız işleyiş için gerekli bilgi ve beceriler
Ülkeler ve bölgeler özelinde e-ihracat altyapılarının prosedürleri ve süreç yönetimi
Reklam ve lansman süreçleri ve stratejileri, e-ihracat devlet teşvikleri ve risk yönetimi.
E-ihracat Uzmanlığı
E-ihracat uzmanlığı, dijital kanallar üzerinden yurt dışına ürün veya hizmet satışı süreçlerini planlayan, yöneten ve optimize eden profesyonel bir alandır.
E-ihracatta stratejik planlama süreçleri, doğru pazar seçimi, SWOT analizi ve rakip analizi yöntemlerini uygulayarak etkili stratejiler geliştirilmesi.
Markalaşma, hedef müşteri belirleme ve ürün konumlandırma stratejilerinin detaylı bir şekilde işlenerek güçlü bir marka yaratma ve pazarda farklılaşma sürecinin en doğru haliyle aktarılması.
Dijital pazarlama kavramlarını, stratejilerini ve araçlarını anlatmak. SEO, SEM, sosyal medya reklamcılığı gibi temel konularla, dijital dünyada güçlü bir pazarlama stratejisi oluşturmasının sağlanması.
E-ihracatta müşteri deneyiminin önemi, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), iade süreçleri ve müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik stratejiler.
E-ihracat platformları hakkında derinlemesine bilgi paylaşımı, Amazon FBA, eBay mağaza yönetimi ve Etsy SEO gibi uygulamalı stratejilerle platform bazlı uzmanlık kazanımı.
Uluslararası ödeme sistemlerinin incelenmesi, doğru ödeme altyapısını seçme ve kullanma konusunda bilgi ve beceri kazanımı.
Dış ticaret işlemlerinin temel yasal düzenlemeleri ve gereklilikleri ile uluslararası ticaret süreçlerinde uyumluluğun sağlanması.
Teorik bilgilerin uygulamaya dönüştürülerek, gerçek bir ürün veya hizmet üzerinden e-ihracat sürecinin uçtan uca analiz edilmesi.
E-ihracat Yöneticiliği
E-ihracat yöneticiliği, bir markanın dijital ihracat stratejilerini oluşturan, global pazarlarda satış süreçlerini yöneten ve ekipleri koordine eden liderlik pozisyonudur.
Ekip organizasyonu, görev dağılımı, iş akışları, performans yönetimi ve kriz çözümüyle işletmelerin e-ihracata uygun güçlü bir kurumsal yapı kurulmasının sağlanması.
Funnel yönetimi, uluslararası reklam planlaması, veri analitiği, yeni trendler ve çok kanallı pazarlamayla küresel ölçekte etkili dijital pazarlama stratejileri geliştirilmesi.
Nakit akışı, kârlılık analizi, yatırım planlaması, bütçe hazırlama ve finansal performans değerlendirme ile işletmelerin finansal sürdürülebilirliğinin güçlendirilmesi.
Uluslararası sözleşmeler, KVKK/GDPR, vergi yükümlülükleri, marka koruması ve risk yönetimiyle işletmelerin hukuki uyumluluk ve güvenli ticaret becerileri.
Depolama, gümrükleme, global fulfillment, tedarik zinciri optimizasyonu ve sürdürülebilirlik ile işletmelerin lojistik süreçlerinin verimli ve güvenli hale getirilmesi.
Distribütörlük modelleri, uluslararası iş birlikleri, fuar ve B2B yöntemleri, global strateji geliştirme ve rekabetçi konumlandırma ile işletmelerin küresel pazarda büyüme fırsatları.
Global Pazaryerleri
Global pazaryerleri, e-ihracat yapan işletmelere düşük maliyetle geniş uluslararası müşteri kitlesine erişim sağlayarak satışlarını artırma ve marka bilinirliğini hızla büyütme imkanı sunar.
Markalaşma
Markalaşma, işletmenin pazar içindeki görünürlüğünü ve itibarını güçlendirerek, müşteri güvenini tesis etmekte ve rekabet avantajı elde ederek sürdürülebilir büyümenin lokomotifidir.
E-Ticaret Uzmanlığı
E-ticaret uzmanlığı, online satış stratejilerini geliştiren, dijital pazarlama ve lojistik süreçlerini yöneterek işletmelerin dijital platformlarda başarılı olmasını sağlayan uzmanlık alanıdır.
Amazon Private Label
Private Label, ürünlerin, üretici firma veya üçüncü taraf üreticiler tarafından üretilip kendi markanız altında satılmasını sağlayan bir iş modelidir. Bu model, marka, ambalaj, fiyatlandırma ve pazarlama stratejileri üzerinde tam kontrol sunarken uzun vadeli müşteri bağlılığı oluşturma ve global markalaşma fırsatı verir.
Başvuru evraklarının hazırlanması, hesap açılışı, posta ve 2 adımlı doğrulama, ödeme aracı entegrasyonu, deposit/charge yöntemlerinin tanımlanması ve Non-US Tax Information Form doldurma süreçlerinde uçtan uca destek sunularak hesapların sorunsuz şekilde aktif edilmesi sağlanır.
Marka tescilinin ne olduğu ve nasıl alınacağı, faaliyet alanına göre tescil sınıflarının belirlenmesi, marka ismi ve logonun seçimi, başvuru adımlarının gerçekleştirilmesi ve sürecin takibi detaylı olarak ele alınır
Marka tescil belgesi ve lisans sözleşmesi gibi dokümanların hazırlanmasıyla başvurunun yapılması ve onaylanmasının öğretilmesini, kullanıcı haklarının tanımlanmasını ve Project Zero, Transparency ile CCU gibi marka koruma araçlarının uygulanmasını sağlar.
Transparency başvurusunun yapılması, yazışma ve görüşmelerin yürütülmesi, panelin açılması ile ürünlerin kaydı ve etiketlenmesi sürecini kapsar.
VAT, EORI, F22 ve FISCAL başvurularının yapılması, lojistik anlaşmaların oluşturulması, İngilizce örnek faturalama ve geçici listeleme ile kargo planı hazırlanması, ayrıca kanıt dokümanlarının oluşturulması ve VAT/EORI onay eğitimini içerir.
LUCID başvurusunun yapılması, bertaraf anlaşmasının oluşturulması ve Amazon’a bildirim süreci işlenir.
*Amazon'u Tanıma ve İş Modellerini Anlama *Seller Central Paneli'ni Tanıyalım *Seller University Kullanımı *Ülkeye Göre Resmi Süreçler *Brandregistry'nin Önemi
*Amazon Menülerinin Kullanımı *Amazon'da Olay Yönetimi *Suspend Çözümleri *Partner Network
*Ürün Fikri Oluşturma ve Özelleştirme *Ürün Kimliklendirme, Barkod Alma ve GTIN Muafiyeti *3 Ürün Belirleme ve Analiz Hazırlığı
*İhracat İstihbaratının Önemi *GTIP Kodu / HS Code Nedir? Nasıl Bulunur?* Hedef Ülke Analizi *Ürüne Özel İthalat/İhracat Gereksinimleri
*Analiz için Verilerin Toplanması *Geometrik Optimizasyon ve Climate Pledge Friendly *Maliyet Analizi, Satış Fiyatı ve Birim Karlılık
*Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi *Rekabet Analizi ve Pazar Durumu *Satış Hacmi Analizi
*Satış Planı Oluşturma *Nakit Akışı Okuma, Ürün Seçimi ve Mali Hazırlık
*A10 Algoritması, SEO/SEM *Ürün Ekleme, Düzenleme Yöntemleri ve Listeleme *Başlık, Bullet Point ve Ürün Tanımının Yapısı *Ürün Görsellerinin Türü ve Teknik Özellikleri *Ürün Tanıtım Filmi Nasıl Olmalı? *Ürün Videosu ve Dokümanı Ekleme *Listeleme için Veri Hazırlığı
*Temel Listeleme *A+ İçerik Yönetimi ve Listeleme Optimizasyonu
*Stok Yönetimi ve IPI *Paket ve Kolilerin Hazırlığı / Barkodlama *Amazon Gönderi Planı Oluşturma *Mikro İhracat, İhracat ve Numune Gönderimi *Kargo ve Gümrükleme
*Reklam Türleri *Vine, Fırsat, Kupon, Prime Özel ve Promosyonlar *Sponsorlu Ürün Reklamı Oluşturma *Sponsorlu Marka Reklamı Oluşturma *Sponsorlu Teşhir Reklamı Oluşturma
*Reklam Endekslerin Yorumlanması ve Optimizasyon
*Honeymoon Dönemi ve Müşteri Güveni Nasıl Kazanılır? *Backlink, Affiliate, Offsite ve Influencer Pazarlama ile Trafik Çekme *Technical Giveaway ve Diğer Yöntemler *Amazon Store Oluşturma *Vine Kampanyası Oluşturma *Fiyatım Doğru mu?
*Lansman Planı ve Adedi Oluşturma *Indeks Checking *Ranking Track
*Amazon'da Günlük Kontroller ve Raporlar *Satış Hızı ve Minimum Stok Hesabı *Muhasebe ve Faturalama *Tahsilat ve Para Transfer Süreçleri *VAT Return - KDV Beyanı Nedir, Nasıl İade alınır? *Gelir ve Kurumlar Vergisi
*MCF *Light and Small *Small Business *Amazon Business ile B2B *Geliştirilmiş Satıcı Sorumluluğu